mandag 17. november 2014

Abu Dhabi Striders Halfmarathon 2014


Henrik Lindskou Mouritsen, vårt danske medlem i Dubai, har igjen løpt en god halvmaraton.
Han skriver:
 
Fredag den 14. november skulle jeg løbe Abu Dhabi Striders 1/2-marathon 2014. Jeg deltog også i løbet i 2013, og kendte derfor ruten godt, og satsede på en ny personlig rekord. Løbet  foregik på Yas Island med start og mål ved Yas Waterworld, og undervejs skulle jeg bl.a. forbi Ferrari World og Abu Dhabi Formula 1 banen. 

Løbet startede kl. 06.30 om morgenen, og jeg skulle tidligt afsted fra Dubai. Da jeg nåede Abu Dhabi var temparaturen 20 grader, og fugtigheden var lav, så det tegnende godt for løbet. 

Starten på løbet gik godt og jeg lagde ud med en km-tid på 4:40. Efter 3 kilometer satte mit Garmin-ur ud og jeg var derfor lidt i vildrede. Skulle jeg stoppe op, og forsøge at fikse det eller skulle jeg bare løbe efter formen? Jeg valgte det sidste, og forsøgte at holde rytmen. Jeg havde en god fornemmelse, og følte at jeg var tæt på en ny rekord.
 
Da jeg kom i mål viste tiden 01:37:50, hvilket var en forbedring af min bedste tid med mere end 3 minutter. Mere vigtigt var det dog, at jeg endelig kom under 01:40:00 :-) Jeg har stadig et par løb tilbage i 2014, og måske er der plads til endnu en forbedring. 

Redaksjonen gratulerer med ny pers og flott løp. Vi ønsker deg lykke til med avslutning av årets sesong i Dubai. Undertegnede må herved legge seg i hardtrening for å matche deg neste gang vi møtes.
 
Henrik etter målgang sammen med Hr. Hilfiger.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar