søndag 5. april 2015

Energizer Night Rebel 2015 – Urban Ultra


I februar måned deltog jeg i mit første trail løb i bjergene i Ras Al Khaimah, og det var en meget stor oplevelse. Fredag den 3. april skulle jeg så forsøge med et nat trail løb. Løbet startede fredag aften kl. 20.00 og startstedet var et ørken-bjergområde beliggende ca. 100 km fra Dubai.

Der kunne løbes 3 ruter på henholdsvis 10 km, 20 km eller 30 km. Alt i alt var der ca. 200 løbere, og i min gruppe på 20 km var vi ca. 80 løbere, der blev sendt afsted sammen.

Hele ruten foregik på grus- og ørkenbund, og eftersom der var helt mørkt, skulle alle deltagere løbe med pandelampe. Ruten var markeret med reflekser, og uden pandelampe ville man simpelthen løbe forkert. Herudover var det et krav, at alle deltagerne skulle løbe med Camelbak, first-aid kit, fløjte m.m., hvis man farede vild – der var ikke mobildækning i hele området).
 
Henrik før start. Natten faller på i ørkenen.

 Startnummeret er på. Klar til start.
 
De første 10 km gik opad, og der var helt mørkt. Jeg skulle lige vende mig til at løbe i mørket, og jeg valgte derfor et roligt tempo. Efter 5-6 km satte jeg farten lidt op, og jeg kom ind i en god rytme. Ved vendepunktet (10 km) satte jeg farten lidt op, og jeg begyndte at føle mig tryg ved overfladen. De sidste 8 km løb jeg helt alene – det var en fantastisk oplevelse. Der var helt sort, og kun stjernerne og fuldmånen lyste lidt op. Et par gange glemte jeg at fokusere på overfladen og var ved at falde.

Jeg kom i mål med overskud, og fik en sluttid på 01:53:01, hvilket var nok til en 9. plads. Mit mål var blot at komme under 2 timer .
 
Henrik i mål til en flott 9. plass!!

Etpar løpere på vei mot mål. Kun hodelyktene kan ses. 
Løbet var godt organiseret, og det var en fantastisk oplevelse at løbe i mørke. Det er ikke sidste gang, jeg deltager i et natløb J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar