torsdag 26. mai 2016

Ecotrail 2016


Notat fra Ecotrail:

Fantastisk arrangement med klar miljøprofil. Alle måtte ha med eget utsyr til å fylle drikkesekker etc. med. Forsøpling kunne medføre diskvalifisering. Utrolig god forpleining underveis; brødskiver, potetgull, Ritz-kjeks, suppe, cola m.m.

Ulike distanser å løpe:

18 km

30 km

45 km

80 km

Undertegnede skulle løpe 80 km og debutere til gagns som ultraløper. Har løpt 60 km på rolig langtur, men aldri så mye som 80.  Grugledet meg veldig, og begynte å lure på hva jeg hadde begitt meg ut på da jeg oppdaget at 80-distansen bestod av 83% menn og 17% kvinner!

Det som hadde lokket var gratis Altra Superior 2.0. terrengsko til de først 2500 som meldte seg på. I praksis fikk 95% av deltagerne sko! I tillegg ble man lokket med en snerten grønn langermet teknisk HH-genser hvis man fullførte 80 km. Man fikk også en teknisk kortermet teknisk trøye og medalje.

Løpet gikk på sti, grus og de siste 9 km av løpet fra Lysaker til Operaen, på asfalt. Løpet hadde 1900 høydemetre, og det kjentes godt i beina etter hvert når man hadde løpt en helmaraton og en nesten like lang distanse gjenstod.. Hans Petter kom i mål mer enn én time før meg, men kan melde at vi løp ut fra start sammen. J

Link til løypebeskrivelse av 80 km-løypa her:


Legger også ved en link til en film fra løpet, som ligger på YouTube:




Vi gratulerer med strålende innsats!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar