tirsdag 29. mars 2016

Cardiff World Champinchip Halfmarathon 2016

VM i halvmaraton ble arrangert i Cardiff på påskeaften. Fra SK Kraft hadde undertegnede tatt turen til den walisiske hovedstaden. Værmeldingen sa at det pa løpsdagen skulle bli vind og kraftig regn, men man håper selvfølgelig alltid at de tar feil i slike tilfeller.

Denne gangen gjorde de dessverre ikke det. Det ble temmelig vått og kaldt å stå i innhegningen mens vi ventet på starten. Da jeg meldte meg på rett etter København for 2 år siden måtte jeg oppgi en forventet slutt-tid. Det jeg ikke har fått med meg at denne skulle bekreftes tidligere i vinter, så jeg hadde havnet i siste startpulje med de som forventet å løpe på 2.15 eller mer (evt ikke hadde lagt inn noen slutt-tid…)

Løpet ble dermed en lang etappe med passering av andre løpere på godt og vondt. En behagelig (og for meg uvant) følelse å merke at jeg hadde til dels mye større fart enn de rundt meg, men samtidig var det ikke alltid like lett å komme forbi og det ble til tider en god del slalåm. Vinden og skurene holdt seg i løpet gjennom om. Verst var en haglskur som ved hjelp av vinden pisket løperne i ansiktet i ca en kilometer. Mange løp den perioden med hendene foran ansiktet. Selve løpet gikk dårligere enn jeg hadde håpet. Det gikk tungt allerede tidlig, så tiden ble såpass svak som 1.55.57.

Etter løpet ble det en tur ut for å se litt på livet. Ellers var Cardiff en hyggelig by med mange koselige puber og gode shoppingmuligheter i sentrum. På fredag ble det en runde med sightseeing hvor jeg blant annet fikk sett Cardiff Castle, Millennium Stadion og det koselige havneområdet.

Neste VM i halvmaraton går i Valencia i 2018. Det hadde vært morsomt hvis vi klarte å stille med en liten gjeng fra SK Kraft til det.

Rune

Vi gratulerer med flott gjennomført løp. Valencia høres fristende ut. Kanskje vi mobiliserer en gjeng om 2 år.

Medaljen er på plass!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar