lørdag 12. oktober 2013

Nøklevann Rundt 2013

I år som mange år før, så krasjer Nøklevann rundt med andre løp. I år var det med Furumo.
Men etter overgangen til SK Kraft var det frivillig å løpe Nøklevann rundt. Løpet som jeg har vært med å arrangere sånn ca. 7 ganger.

Planen var å få med både fru og gutter, for gutta ville gjerne løpe. Pga hoste og halsonde, ble de andre hjemme mens jeg la planer om å dra. Da var det strålende at fetter Kjetil og sønn Jørgen også var påmeldt.

Vi var tidlig ute og når sola varmet var det flott å komme tidlig til Harraløkka. Flere gamle kjente fra Bøler, så det var rett så stas.
 
Mange pall-plasser har det blitt, men aldri gull. Noe som også i år skulle bli vanskelig. Skisprinter Øyvind Gløersen stilte på start, og med en sådan O2-snapper ble det ikke mulig å vinne. Her var det bare å henge på.

Det gikk fint ut fra start og det ble fort Gløersen og meg. Han pustet mye, så jeg hadde håpet. Men i en del oppoverbakker merket jeg at han hadde noe skummelt på gang. Håpet var å dundre på i nedoverbakkene og håpe på en luke. Den kom aldri der, men opp siste "mørdarbakke". Og der var det Gløersen som fikk luke på meg. Ikke noe å gjøre med det, men en bedre tid har jeg aldri hatt.

Øystein i fint driv rundt Nøklevann. (Foto: Kondis)

 
Så da kan man ikke klage. Kjetil og Jørgen var også fornøyde. Jørgen løp ny pers på ca. distanse. Det sier jo bare at han blir skummel på Hytteplan. Der kommer det til å gå fortere for oss alle :-)
 
Håper flere blir med neste år, for dette er og blir et strålende løp. Fin natur, tøffe bakker både opp og ned, mye folk, alltid sol, ok premier osv.

Øystein

Her kan dere lese hva Kondis.no skriver.
Sportsmanden skriver dette:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar